Unikátní téma pro navolání schůzek před koncem roku

Listopad 24, 2013
Miroslav Princ

Už je tu zas ten čas – svátky klidu a pohody. Vánoce jsou sice až za měsíc, ale už od začátku prosince je lidé začnou uvádět jako zásadní důvod stojící v cestě schůzce s vámi. Jak jste na nadcházející, po prázdninách už třetí měsíc „okurkové sezóny“ připraveni?

Jsem přesvědčený, že na většinu z vás se letos usmálo štěstí. Máte totiž pro navolávání schůzek k dispozici téma obsahující několik prvků, které dodají důležitosti vašeho návrhu na schůzku ještě před koncem roku.

Novy obcansky zakonikTím tématem je nový občanský zákoník, který vstupuje v platnost 1. ledna 2014 a snad není člověka, jehož život by nějakým způsobem nezasáhl. Ti z vás, kdo oslovujete firemní zákazníky – opravdu se nenajde nějaký úhel pohledu, z kterého by vám stálo NOZ ve vašich telefonátech zmínit?

Když se to tak vezme, tak je profesionální povinností a posláním snad každého z vás, vaše klienty na nadcházející změny upozornit. A jestli jste to ještě neudělali, tak hned zítra, ne-li ještě dnes, byste měli tuto chybu napravit.

V čem je tedy téma změn v občanském zákoníku unikátní?

1. Týká se každého. Opravdu. Když se podíváte na oblasti úprav zákona, budete jen stěží hledat člověka, který může odpovědně říct, že se ho změny netýkají (včetně vás nebo mě). Neznamená to, že musí něco udělat hned 2. ledna, ale změní se podmínky, za kterých a jak bude řešit situace, které dříve nebo později v jeho životě nastanou. A dostane z nich víc, když o nich bude vědět víc.

2. Je oficiální termín „spuštění“. V dnešním světě přeplněném povinnostmi, příležitostmi, nabídkami a prožitky, co nemá termín, to se posouvá do neurčita (vezměte sami sebe a své telefonování). Proto termín platnosti nového zákona, navíc stanovený někým jiným než vámi, dodá vašemu návrhu na schůzku na významu a posune ho ze zásuvky odložených témat na horní příčky priorit, možná i před kapra a cukroví.

3. Je aktuální. Lidé o něm mají povědomí. Už několik měsíců vychází o NOZ seriály v denním tisku, mluví se o něm v televizi (a bude stále více a častěji), banky rozesílají dopisy s novými obchodními podmínkami. Když s tímto tématem klienty oslovíte, už budete mít kousek cesty prošlapaný a získáte špetku na důvěryhodnosti, protože se zařadíte mezi ostatní „důvěryhodné“ zdroje (uvozovky kvůli tisku a televizi, ale to už jsme jinde).

4. Máte dostatek informací. Už jsem zmínil seriály v tisku, které samozřejmě nestačí. Kromě samostatných webstránek věnovaných NOZ, které připravilo ministerstvo spravedlnosti, najdete desítky dalších zdrojů kvalitních informací – od článků advokátních kanceláří až k prezentacím dodavatelům vašich produktů (ve financích jsou to banky a pojišťovny). Když jim věnujete pár hodin, budete vědět víc, než devět z deseti klientů, se kterými kdy budete hovořit.

Neváhejte, čas se krátí. O změnách, které NOZ přinese sice budete moci mluvit nejen v průběhu roku 2014, ale i v letech dalších, ale termín 1. ledna přestane být aktuální za tři, čtyři týdny a vy tak ztratíte jeden z pádných argumentů, proč se setkat raději dříve než později.

Pokud ještě nedostáváte upozornění na nové příspěvky, zaregistrujte se k odběru tipů a já vás na každý nový příspěvek upozorním.   

No comments

You must be logged in to post a comment.