Telefonát k ničemu

Říjen 26, 2013
Miroslav Princ

Včera, když jsem odpověděl na volání neznámého čísla, ozvalo se:

“Dobrý den, já vám volám, abych vám nabídl výhodné ceny tisku a reprografických prací.”

Odpověděl jsem, že takové služby nevyužívám, že volající bude muset zavolat na centrálu společnosti. Už jsem se nadechoval k vysvětlení, kde najít kontakt, ale volající mě předešel a rezignovaně se rozloučil:

“Tak děkuju. Na shledanou.”

K čemu takový telefonát byl? Absolutně k ničemu!

Volající zjevně vzal nějaká (jakákoli) telefonní čísla a ta bezmyšlenkovitě vytáčel. Dobře, při troše dobré vůle se za jeho bláznivým konáním dá najít určitý smysl – automaticky jede po číslech, nepřemýšlí a hledá, kdo řekne ano. Jen si musí dát pozor, že až k tomu dojde, automaticky neodpoví: “Tak děkuju. Na shledanou.”  🙂

Jaká je alternativa?

Svůj telefonát mohl začínat třeba takto:

“Já hledám firmy/podnikatele, kteří chtějí tisknout o třetinu levněji (nebo …chtějí zvýšit kvalitu jejich tiskovin bez zvýšení nákladů… nebo …chtějí zkrátit dobu čekání na dodání tiskovin na polovinu…”) a nevím, jestli mám ten správný kontakt. Komu u vás ve firmě záleží na ceně za tiskoviny (kvalitě tiskovin, rychlosti dodávek) a zadává zakázky?”

Pokud by se rovnou trefil na toho, s kým opravdu potřebuje mluvit, měl by hezky započatý rozhovor na základě zajímavě a jasně popsaného užitku. Pokud ne, ten komu se dovolal by mu rád pomohl a odpovídající kontakt sdělil. Z vytočených čísel by tak měl dvakrát třikrát tolik zájemců a ze své práce by měl významně pozitivnější pocit. Rozhodně ne jako kdyby bouchal hlavou o stěnu.

No comments

You must be logged in to post a comment.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close