Nenechávejte se přepojit, když neznáte jméno

Listopad 17, 2013
Miroslav Princ

Asi už jste někdy volali do firmy a přitom jste ještě neznali jméno manažera, s kterým jste chtěli začít rozvíjet obchodní vztah. Obchodníci obvykle používají větu:

“Dobrý den, mohu mluvit s vaším _____ ředitelem (vedoucím/manažerem zodpovědným za ____)?”

Kolikrát jste se v takovém případě nechali rovnou přepojit, aniž byste se dozvěděli jeho nebo její jméno?

A kolikrát jste si řekli, když se recepční odmlčela:

“To jsem ale hlava dubová, zapomněl jsem se zeptat na jméno!”?

Asi už tušíte kam mířím.

Když budete přepojeni, aniž byste znali jméno volaného a uspějete ve svém požadavku na schůzku nebo se dohodnete, že mu něco pošlete, budete se ho muset na jméno zeptat. Zároveň, už v úvodu vaší konverzace ho nebudete moci jeho jménem oslovit.

Pokud jste si dodnes mysleli, že vaše vlastní představení se v úvodu telefonátu je otázka slušnosti, kam potom na hranici měření slušnosti zařadíte to, že jste se k někomu nechali přepojit, aniž byste se obtěžovali zjistit jeho jméno a chcete mu začít prodávat?

Proto v těchto případech formulujte svou úvodní větu jako žádost o jméno člověka v pozici nebo se zodpovědnostmi, které hledáte:

“Dobrý den, já potřebuju poradit. Jak se jmenuje váš _____ ředitel?”

A třeba si vezměte i telefonní číslo pro případ, že by se spojení přerušilo. Teprve potom se nechte přepojit.

Pokud ještě nedostáváte upozornění na nové příspěvky, zaregistrujte se k odběru tipů a já vás na každý nový příspěvek upozorním.

No comments

You must be logged in to post a comment.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close