Jak telefonovat s (ne)potenciálními klienty

Říjen 27, 2013
Miroslav Princ

Počítám, že když vám říkali jak telefonovat s klienty, neřekli vám, že vy jste telefonát zahájili, tak by mělo být na vás, kdy ho ukončíte. Proto když zjistíte, že telefonát nepovede k vašemu cíli, ukončete ho. Tím spíš, pokud volaný, a myslím tím potenciální klient, vykazuje znaky podrážděnosti nebo neslušnosti.

Když tuto myšlenku představím návštěvníkům workshopů, berou ji jako něco nového, dosud nepředstavitelného. Vždyť volají s tím, aby volaného k něčemu přesvědčili. Podle svých nadřízených nebo školitelů mají přece zvládnout námitky a trefně argumentovat. A obvykle se snaží tak dlouho, dokud na ně (ne)potenciální klient nezavěsí. Ale proč by to tak mělo být?

Zkuste si to v hlavě nastavit jinak.

Volejte s tím, že chcete začít rozhovor. Chcete zjistit, co ten, komu voláte potřebuje a jestli mu s tím můžete pomoci tím, co děláte. Mentálně tak budete v jiné pozici. Už ho nebudete muset přesvědčit, ale budete sledovat, jestli s vámi chce mluvit. A když nebude chtít, tak se rozloučíte se a vytočíte další číslo.

Až to uděláte, vychutnejte si to. Zejména, pokud volaný reagoval neslušně. Představte si, co mu probíhá hlavou. On zavěšuje na ty, co mu volají a teď se objevil někdo, kdo zavěsil na něj.

Děkujizaváščasnashledanou.

No comments

You must be logged in to post a comment.