Jak se zlepšit v telefonování
V úvodu mých seminářů se ptám účastníků: „Jak to bude vypadat, až vaše telefonování bude lepší?“.
Odpovědi, které dostávám, jsou zaměřené na výsledek, například: „Domluvím si víc schůzek,“ nebo „Budu mít z telefonování lepší pocit,“ nebo „Strávím telefonováním míň času.“
Hned potom se zeptám: „Co kdyby si sportovec řekl: ‚Dám víc gólů,‘ nebo ‚Budu mít ze hry lepší pocit,‘ pomohlo by mu to zlepšit se?“ na což se shodneme, že nejspíš moc ne.
Sportovec, a zrovna tak obchodník, který se chce zlepšit, a tedy dosahovat lepších výsledků, musí mít plán. Ten plán se musí zaměřovat na jednotlivé činnosti při hře, na jejich opakování a zdokonalování. Příkladem budiž Jaromír Jágr a jeho legendární tréninky se závažím upevněným na těle a na nohách. Určitě najdete nějaké video, když si ho zadáte do vyhledávače.
Stejně je to s telefonováním.
Kdo se chce zlepšit v telefonování, nemůže se v něm zlepšovat jako v celku. Jak? Opakováním dalších a dalších telefonátů? To je jako by se sportovec snažil zlepšit při zápase. Ale tam už je pozdě.
Zlepšit se dá, respektive musí, provedení jednotlivých úseků telefonátu. Zaměřením se na ně a vědomým opakováním tak, jak chcete, abyste danou část provedli. Dvacetkrát. Třicetkrát. Padesátkrát. Dokud si nevybudujete nový zvyk, reflex, tak jak si je budují sportovci.
K tomu vám pomůže moje struktura telefonátu P-I-Z-Z-A.
Podívejte se na prezentaci, kterou jsem na toto téma připravil pro jednu z konferencí, kde jsem vystupoval.
No comments