Jak se zlepšit v telefonování

Květen 31, 2015
Miroslav Princ
Zdroj: 68jaromirjagr.cz

Zdroj: 68jaromirjagr.cz

V úvodu mých seminářů se ptám účastníků: “Jak to bude vypadat, až vaše telefonování bude lepší?”.

Odpovědi, které dostávám, jsou zaměřené na výsledek, například: “Domluvím si víc schůzek,” nebo “Budu mít z telefonování lepší pocit,” nebo “Strávím telefonováním míň času.”

Hned potom se zeptám: “Co kdyby si sportovec řekl: ‘Dám víc gólů,’ nebo ‘Budu mít ze hry lepší pocit,’ pomohlo by mu to zlepšit se?” na což se shodneme, že nejspíš moc ne.

Sportovec, a zrovna tak obchodník, který se chce zlepšit, a tedy dosahovat lepších výsledků, musí mít plán. Ten plán se musí zaměřovat na jednotlivé činnosti při hře, na jejich opakování a zdokonalování. Příkladem budiž Jaromír Jágr a jeho legendární tréninky se závažím upevněným na těle a na nohách. Určitě najdete nějaké video, když si ho zadáte do vyhledávače.

Stejně je to s telefonováním.

Kdo se chce zlepšit v telefonování, nemůže se v něm zlepšovat jako v celku. Jak? Opakováním dalších a dalších telefonátů? To je jako by se sportovec snažil zlepšit při zápase. Ale tam už je pozdě.

Zlepšit se dá, respektive musí, provedení jednotlivých úseků telefonátu. Zaměřením se na ně a vědomým opakováním tak, jak chcete, abyste danou část provedli. Dvacetkrát. Třicetkrát. Padesátkrát. Dokud si nevybudujete nový zvyk, reflex, tak jak si je budují sportovci.

K tomu vám pomůže moje struktura telefonátu P-I-Z-Z-A.

Podívejte se na prezentaci, kterou jsem na toto téma připravil pro jednu z konferencí, kde jsem vystupoval.

 

No comments

You must be logged in to post a comment.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close