11 důvodů proč telefonovat i v létě

Červen 30, 2016
Miroslav Princ

Zdroj foto: Jeremy Salmon https://www.flickr.com/photos/jeremysalmon/

Pokud by se vám v průběhu léta stalo, že začnete ztrácet víru a chuť do telefonování, tady je několik důvodů, proč neustávat.

1) Protože svět a obchod se nezastaví.

Už jsem o tom psal několikrát. Každý obor má své “okurkové sezóny”. Ve většině se objevují v létě a na přelomu roku. Jenže je potřeba si uvědomit, že chod věcí se sice v okurkové sezóně zpomaluje, ale nezastavuje se úplně. Proto nezastavujte ani vy!

2) Protože budete mít víc času.

Jestli jste nezvýšili svou aktivitu v první polovině roku a nemáte víc otevřených případů než je běžné pro “nákupní” sezónu, je pravděpodobné, že budete mít méně schůzek a méně prodejní práce na případech. Využijte ten čas a prostor k tomu, abyste v podobné situaci nebyli o Vánocích a příští léto.

3) Protože jsou klienti, kteří chtějí nakupovat “právě proto”.

Včera mi jeden takový zavolal a řekl: “Máme malý tým a chceme za Vámi přijet. Teď je takové pomalejší období, tak to chceme zvládnout co nejdřív. O cenu nám nejde, protože víme, že když to bude fungovat, tak se nám to rychle vrátí.” Díky léto! 🙂

4) Protože někteří zákazníci myslí dopředu.

Ne všichni řeší věci na poslední chvíli. Ne všechny projekty, zakázky a nákupy se dají realizovat během pár týdnů. Musí jim předcházet zjišťování informací, ověřování, zpracování, definování řešení, jeho následné úpravy a teprve potom realizace. Začněte prvním telefonátem a najděte toho, kdo chce také začít.

5) Protože když nezavoláte vy, zavolá někdo jiný.

Někdo telefonovat bude. A ten někdo vás předběhne.

6) Protože vaše konkurence poleví.

Ať už kvůli dovolené nebo frustraci, prostě poleví. A to bude vaše příležitost. Přece v průběhu roku říkáte, že vás tlačí konkurence a že klientům volá spousta lidí… tak teď máte příležitost je předběhnout.

7) Protože hrozí, že vypadnete z rytmu (ztratíte návyk).

Telefonování (a prospektace vůbec) je návyková činnost. Pokud máte dnes vybudovaný návyk telefonovat – a to pravidelně – gratuluji vám! Nedopusťte, abyste ho v průběhu léta ztratili. Bude potom těžké ho znovu budovat. A jestli návyk nemáte, začněte na něm pracovat, ať na podzim už telefonujete jen “ze zvyku”.

8) Protože je to příležitost učit se a zkoušet.

Jestli chcete tvrdit, že: “lidé prostě nechtějí”, tak to berte tak, že vlastně o nic nejde. Vždyť nemáte co ztratit, ne? Využijte tedy příležitost zkoušet nové věci, naučit se reagovat a prostě se “otrkat”. Je lepší udělat to teď, než až když “budou chtít”. 🙂

9) Protože si připravíte rozjezd na podzim.

Tento důvod souvisí s druhým nahoře. To, jak strávíte svůj pracovní čas v létě, se ukáže na podzim. Na podzim budete budete mít, co nemáte teď – navázané kontakty, nastavené vztahy, otevřené případy. Budete vědět, co zákazníci chystají a už budete mít na co navázat. Budete ve výhodě proti těm, kdo zavolají poprvé v září.

10) Protože máte nějaký cíl.

Máte pro svůj život, tuto fázi vašeho života nebo pro tento rok, nějaký cíl? Zahrnuje tento váš cíl polevení v létě? Jestli ano, netelefonujte. Jestli ne, tak musíte volat.

11) Protože nikdy nevíte, co se může stát.

Nevíte na koho narazíte, v jaké fázi rozhodování bude, jak palčivý problém bude chtít vyřešit. Nevíte, koho bude znát a ke komu vás doporučí. A v tom je krása vytočení příštího čísla 🙂

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close