Zásadní otázka pro rekordní konec roku

Říjen 02, 2017
Miroslav Princ

Chcete do konce roku uzavřít maximum obchodů? Pak se od zítřka zaměřujte na oslovování a práci s těmi klienty a zákazníky, kteří chtějí nakoupit ještě v tomto roce.

Zdůrazňuji, „s těmi, kteří chtějí“. To znamená, že je musíte napřed najít.

Najděte je namísto toho, abyste příští týdny investovali váš čas do těch, kterým je nepříjemné říct vám „Ne“ a tak budou říkat: „Zavolejte mi příští týden,“ nebo „Já si to musím rozmyslet,“ a vy budete doufat, že vám řeknou své „Ano“ za týden, za dva, za tři…

Ty, kdo nakoupí, ještě máte čas hledat. Tak ho využijte produktivně.

Zásadní otázka vedoucí k uzavření více obchodů

Od zítřka ve svých telefonátech (i při obchodních jednáních) začněte pokládat otázku, kterou vytřídíte vaše kontakty a určíte, komu se máte věnovat prioritně a koho odsunout.

Odsuňte je z vlastní vůle, namísto abyste se utěšovali, že se přece jen možná ještě rozhodnou a vy si z jejich nejasného postavení dělali plané naděje.

Ptejte se, kdy chtějí začít využívat užitek plynoucí z uzavřeného obchodu, využívání vaší služby nebo používání vašeho výrobku.

> Kdy chcete začít jezdit svým novým autem?

> Od kdy chcete, aby se vaše investice začaly zhodnocovat tak jak jsme o tom mluvili?

> Od kdy chcete na své smlouvě platit méně?

> Od kdy chcete, abyste byl vy i vaše rodina krytá pro případy, o kterých jsme hovořili?

> Kdy se chcete stěhovat do nového?

> Od kdy chcete, aby na vaše webstránky chodilo více návštěvníků?

Kdykoli slyším odpověď na otázku typu: „Kdy chcete začít…“ moje srdce zaplesá.

Když klient odpoví: „Co nejdřív,“ nebo udá jiný blízký konkretizovatelný termín těší mě, že mám prakticky uzavřený obchod.

Když člověk odpoví: „Tak za tři měsíce,“ nebo „Někdy na jaře,“ jsem rád, že si nemusím dělat plané naděje a mohu ho odsunout tam, kam patří – na zavolání za X měsíců.

Výhodou odsunutí vlastně neexistující příležitosti do budoucna je, že budete mít volnou cílovou rovinku na finiš v posledních měsících roku.

Přiznejte si, že máte málo skutečných obchodních příležitostí a pusťte se do vyhledání nových.

Těch pár telefonátů navíc vás bude stát rozhodně méně času i peněz, než by vás stála příprava nabídek a ježdění po schůzkách fiktivních příležitostí.

Začněte na rekordním prosinci pracovat už dnes

Vytřiďte otevřené případy

Podívejte se na své „rozpracované“ případy a zamyslete se nad jejich opravdovou motivací a také možnostmi obchod uzavřít ještě před koncem roku.

Pokud jste se jich ještě nezeptali, položte jim otázku „Od kdy… “ při příští příležitosti, ať už po telefonu nebo osobně.

Nedělejte to emailem 🙂  Nedozvíte se nic navíc – ani to, jak to bude po Novém roce.

A o to tady jde – zjistit KDY OPRAVDU bude zákazník nakupovat.

Najděte správný typ obchodů

Zamyslete se nad typem obchodů, které můžete uzavřít a které jsou nějak závislé na konci roku.

Komu z vašich současných klientů, zákazníků nebo jen kontaktů můžete zavolat a zeptat se jich, jestli právě takový obchod může vyřešit jejich situaci?

Najděte a hledejte správný typ zákazníků, klientů, kontaktů

Podívejte se na obchody, které jste uzavřeli minulý rok (a každý rok před tím) na konci roku.

Jaký typ klientů, zákazníků, lidí tyto obchody uzavíral? V jaké byli situaci? Co řešili? Co je spojovalo? Až si odpovíte na tyto otázky, jděte a takovým lidem (novým kontaktům) v příštích týdnech volejte.

1 Comment. Leave new

You must be logged in to post a comment.