Telefonát k ničemu

Říjen 26, 2013
Miroslav Princ

Včera, když jsem odpověděl na volání neznámého čísla, ozvalo se:

„Dobrý den, já vám volám, abych vám nabídl výhodné ceny tisku a reprografických prací.“

Odpověděl jsem, že takové služby nevyužívám, že volající bude muset zavolat na centrálu společnosti. Už jsem se nadechoval k vysvětlení, kde najít kontakt, ale volající mě předešel a rezignovaně se rozloučil:

„Tak děkuju. Na shledanou.“

K čemu takový telefonát byl? Absolutně k ničemu!

Volající zjevně vzal nějaká (jakákoli) telefonní čísla a ta bezmyšlenkovitě vytáčel. Dobře, při troše dobré vůle se za jeho bláznivým konáním dá najít určitý smysl – automaticky jede po číslech, nepřemýšlí a hledá, kdo řekne ano. Jen si musí dát pozor, že až k tomu dojde, automaticky neodpoví: „Tak děkuju. Na shledanou.“  🙂

Jaká je alternativa?

Svůj telefonát mohl začínat třeba takto:

„Já hledám firmy/podnikatele, kteří chtějí tisknout o třetinu levněji (nebo …chtějí zvýšit kvalitu jejich tiskovin bez zvýšení nákladů… nebo …chtějí zkrátit dobu čekání na dodání tiskovin na polovinu…“) a nevím, jestli mám ten správný kontakt. Komu u vás ve firmě záleží na ceně za tiskoviny (kvalitě tiskovin, rychlosti dodávek) a zadává zakázky?“

Pokud by se rovnou trefil na toho, s kým opravdu potřebuje mluvit, měl by hezky započatý rozhovor na základě zajímavě a jasně popsaného užitku. Pokud ne, ten komu se dovolal by mu rád pomohl a odpovídající kontakt sdělil. Z vytočených čísel by tak měl dvakrát třikrát tolik zájemců a ze své práce by měl významně pozitivnější pocit. Rozhodně ne jako kdyby bouchal hlavou o stěnu.

No comments

You must be logged in to post a comment.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

Nastavení souborů cookies na těchto stránkách je přednastaveno na "povolit cookies" ve snaze zajistit vám co nejkvalitnější prohlížení stránek. Pokud budete pokračovat v prohlížení stránek, souhlasíte s používáním souborů cookies anebo klepněte na "Souhlasím" níže.

Zavřít