Nenechávejte se přepojit, když neznáte jméno
Asi už jste někdy volali do firmy a přitom jste ještě neznali jméno manažera, s kterým jste chtěli začít rozvíjet obchodní vztah. Obchodníci obvykle používají větu:
„Dobrý den, mohu mluvit s vaším _____ ředitelem (vedoucím/manažerem zodpovědným za ____)?“
Kolikrát jste se v takovém případě nechali rovnou přepojit, aniž byste se dozvěděli jeho nebo její jméno?
A kolikrát jste si řekli, když se recepční odmlčela:
„To jsem ale hlava dubová, zapomněl jsem se zeptat na jméno!“?
Asi už tušíte kam mířím.
Když budete přepojeni, aniž byste znali jméno volaného a uspějete ve svém požadavku na schůzku nebo se dohodnete, že mu něco pošlete, budete se ho muset na jméno zeptat. Zároveň, už v úvodu vaší konverzace ho nebudete moci jeho jménem oslovit.
Pokud jste si dodnes mysleli, že vaše vlastní představení se v úvodu telefonátu je otázka slušnosti, kam potom na hranici měření slušnosti zařadíte to, že jste se k někomu nechali přepojit, aniž byste se obtěžovali zjistit jeho jméno a chcete mu začít prodávat?
Proto v těchto případech formulujte svou úvodní větu jako žádost o jméno člověka v pozici nebo se zodpovědnostmi, které hledáte:
„Dobrý den, já potřebuju poradit. Jak se jmenuje váš _____ ředitel?“
A třeba si vezměte i telefonní číslo pro případ, že by se spojení přerušilo. Teprve potom se nechte přepojit.
Pokud ještě nedostáváte upozornění na nové příspěvky, zaregistrujte se k odběru tipů a já vás na každý nový příspěvek upozorním.
No comments