Nastavil srpen novou úroveň (ne)úspěšnosti telefonátů?

Srpen 31, 2017
Miroslav Princ

Když jsem ke konci července publikoval infografiku věnovanou historii úspěšnosti uživatelů aplikace Call Smartly, netušil jsem, jaký směr anebo spíš rozměr změny nabere úspěšnost telefonování v srpnu.

Úspěšnost se propadla o víc než polovinu

Call Smartly úspěšnost vypočítává jako poměr výsledků „dovoláno“ a „domluveno“, přičemž uživatel si může označit, jestli si domlouvá schůzky nebo objednávky.

Průměrná úspěšnost za čtrnáct měsíců do konce července 2017 byla na úrovni 39%.

Pro představu, tady jsou nejčastěji dosahované hodnoty:

 

A tady je, jak se úspěšnost vyvíjela od první poloviny letošního června až do dnes:

Nové minimum: úspěšnost 9%

Pokles se dal očekávat – prázdninová nechuť klientů a zákazníků o obchodě byť jenom mluvit nepřekvapí nikoho, kdo si alespoň dvě taková období prožil.

Co stojí za povšimnutí je rozměr propadu. Nové minimum je 9% a je z 22.8.2017.

V průběhu zmiňovaného čtrnáctiměsíčního období se minima pohybovala málo pod třiceti procenty, a to ještě v první polovině 2017. V létě 2016 byla úspěšnost vyšší.

Ale nebyl to jen samý splín a beznaděj

To vše neznamená, že byste neměli telefonovat.

Už jsem psal několikrát o tom, proč je potřeba udržovat aktivitu i v obdobích mimo hlavní nákupní sezónu. Vaši klienti „tam někde jsou“ a vy je potřebujete najít.

Tak jako je našel jeden z mých absolventů, který mi poslal výsledky jeho telefonování podle mých rad a skriptu, který jsme pro něj vytvořili.

Ze svého dlouhodobého průměru úspěšnosti poskočil při zkoušení nových postupů o 74% i přesto, že to bylo uprostřed léta.

 

Dvojnásobná aktivita na stejný výsledek

Přirozeně, že při propadu úspěšnosti bylo potřeba zvýšit aktivitu pro dosažení požadovaných výsledků. A to se v aktivitě uživatelů aplikace opravdu projevilo.

Uživatelé si možná vybírali dovolenou v červenci, aby se v srpnu pustili do navolávání s vervou – a dali do toho, co bylo třeba. Prakticky zdvojnásobili svou aktivitu, aby dosáhli stejného výsledku.

Pokud patříte k nim, tak palce nahoru!

Budete v září zářit?

Moje uznání patří všem těm z vás, kdo jste přidali a na grafu výše přispěli k hodnotám zvýšené aktivity. Věřím, že máte dobrý předpoklad na podzim sklidit, co jste v srpnu zasili.

A snad těm, kdo spoléhají na znovuobnovenou chuť klientů a zákazníků nakupovat, bude přát štěstí.

Kdyby totiž pokles úspěšnosti znamenal nový normál, bylo by potřeba buď aktivitu navýšit anebo se v telefonování zlepšit. S aktivitou vám nepomůžu, telefonovat musíte sami. Ale na zlepšení rozdávám recept při mých seminářích 🙂

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

Nastavení souborů cookies na těchto stránkách je přednastaveno na "povolit cookies" ve snaze zajistit vám co nejkvalitnější prohlížení stránek. Pokud budete pokračovat v prohlížení stránek, souhlasíte s používáním souborů cookies anebo klepněte na "Souhlasím" níže.

Zavřít