Jak navolávat schůzky před svátky
Navolávání schůzek s klienty v týdnech se svátky není med. Lidé totiž mají po ruce jednoduchou výmluvu: „Zavolejte mi po svátcích.“ Záměrně používám slovo „výmluva“, protože nejde o nic víc, než o zdržovací taktiku, kterou nelze označit za námitku. A jak se s ní vypořádat?
Základem je uvědomit si, že jde opravdu jen o zdržovací manévr jako reakci na překvapení z nečekaného telefonátu – to, že se blíží den volna přece neznamená, že si každý přestane domlouvat schůzky dokud nebude svátek za námi.
Vaším cílem tedy bude pokračovat v telefonátu a rozvinout ho v konverzaci.
To může být problém pro toho, kdo je nervózní a u každého telefonátu se nemůže dočkat, až bude mít těch pár desítek mučivých vteřin za sebou.
Ať už je to váš případ nebo ne, použijte základní myšlenku – svátek tento týden není důvod nedomluvit si schůzku na příští týden. Tím spíš, že den volna má každý z nás – a parafrázujte ji jako odpověď:
„To chápu. Ten den (pár dní) často naruší pracovní rytmus každého z nás. Když už máme jeden druhého na telefonu, domluvme se tedy na ten následující týden, až se zase všichni zaběhneme do normálu – bude vám vyhovovat úterý x-tého nebo čtvrtek y-tého?“
Taková reakce vás dovede buď ke schůzce nebo k další výměně informací třeba o tom, jaké dny a hodiny jsou pro volaného nejvhodnější, s jakým předstihem si plánuje svůj diář anebo co právě dnes řeší.
No comments