Jak často telefonovat jednomu kontaktu

Říjen 27, 2013
Miroslav Princ

Často dostávám otázku, kolikrát anebo jak často telefonovat kontaktu, kterému jsme se nedovolali. Pro takové případy je dobré mít pravidlo, kterým se budete řídit. Mohli byste totiž plýtvat svým časem, pokud budete volat příliš často někomu, kdo vám neodpovídá.

jak často telefonovatPři aplikaci takového pravidla je samozřejmě potřeba brát v potaz, nakolik existuje vztah mezi vámi a volaným, respektive nakolik znáte jeho časové vytížení a zvyky.

Zároveň zde hraje roli, jaký signál chcete prodlevou mezi telefonáty volanému vyslat  – častější telefonát znamená vyšší urgenci a naopak. Někdo také může častější frekvenci spojit s podlézáním, jiný s obtěžováním.

Pokud tedy nepracujete v prostředí, kde se razí kultura „volejte tak často a dlouho, dokud je to nepřestane bavit a nezvednou to“, zvažte zapracovat do svého volání tato pravidla:

  1. Volejte jednomu člověku jen jednou denně.
  2. Pokud zavoláte znovu následující den a volaný znovu neodpoví, volejte znovu až následující týden.
  3. Pokud po týdnu znovu nemáte odpověď, zavolejte až další týden, případně odsuňte na volání za 2-4 týdny (to je zejména v případě studených telefonátů, kdy nepotřebujete nic řešit a máte stovky jiných čísel k vytočení).

V případě, že se jedná o klienta, s kterým již máte vybudovaný vztah a on nereaguje, přestože vám řekl, abyste zavolali, zvažte, nakolik je potřeba mu telefonovat více jak 2-krát v týdnu. Přece kdyby pro vás měl informaci, která by posunula vzájemně prospěšný obchod dále, sdělil by vám to, nebo ne?

No comments

You must be logged in to post a comment.