Fráze, která znásobí výsledky vašeho telefonování

Listopad 11, 2013
Miroslav Princ

Lidé ode mě často chtějí slyšet magickou frázi, která jim umožní uspět v každém telefonátu. Jednu takovou mám, i když netvrdím, že vyústí v domluvení schůzky v každém telefonátu. Troufnu si ale tvrdit, že vám pomůže zvýšit vaši úspěšnost když ne o stovky, tak o desítky procent určitě.

Můžete ji použít:

  1. v úvodu telefonátu k získání důvěry a zájmu,
  2. jako reakci na námitku, anebo
  3. v obou případech.

Podstatou je myšlenka, že pracujete s dalšími lidmi jako je ten, komu voláte a ti se zajímají o určité věci v souvislosti s tím, co prodáváte nebo řešíte. Takže je pravděpodobné, že i volaný by se chtěl dozvědět odpovědi na podobné otázky.

Zapracujte tedy do svých telefonátů frázi:

„Lidé jako vy se mě obvykle ptají na (zajímají se o) …   Jak jste tuto oblast vyřešil vy?“

V úvodu ji můžete využít třeba tak, jak jsme ji zapracovali s jedním obchodníkem, který telefonoval lékařům:

„Specializuji se na práci s lékaři, kterým pomáhám zajistit nerušený chod jejich praxe. Lékaři z jiných soukromých zařízení se mě obvykle ptají, jak … Dnes jsem se chtěl zeptat, jestli s vámi o tomto už někdo hovořil, případně jak počítáte, že byste takovou situaci řešil vy…“

A jako reakci na námitku ji můžete použít takto:

„Rozumim. Ostatní lékaře ze soukromých praxí obvykle zajímá … Už jste si k tomu zjišťoval nějaké konkrétní informace?“

V čem je magická síla těchto tří vět?

  1. Nic nenabízíte a neprodáváte.
  2. Informujete, že pracujete s podobnými lidmi na konkrétních problémech.
  3. Zajímáte se o volaného tím, že se ho ptáte na jeho situaci.

Výsledkem je, že zvýšíte svou důvěryhodnost a když za příklad najdete problém, který opravdu ostatní řeší, vyvoláte zájem.

A jak najdete ten „zajímavý problém“?

Celkem jednoduše. Projděte si posledních deset dvacet případů a dotazů, které jste se svými zákazníky a klienty řešili a zkuste ten, na který se vás skutečně ptali.

Pokud ještě nedostáváte upozornění na nové příspěvky, zaregistrujte se k odběru tipů a já vás na každý nový příspěvek upozorním.

No comments

You must be logged in to post a comment.