55 tipů jak na úspěšný prodej po telefonu

Březen 18, 2015
Miroslav Princ

Prodej po telefonuProdej po telefonu je náročný. Dělají ho denně statisíce lidí, kteří chtějí získat souhlas od více či méně známého člověka ať už ke schůzce nebo objednávce. Málokdo prodejní telefonáty dělá rád, málokdo z nich dostává takové výsledky, jaké očekává.

Jste-li ochotni pracovat s uvedenou definicí prodeje po telefonu zahrnující telesales (prodej) i telemarketing, tak se pojďme podívat, co můžete změnit nebo upravit, abyste měli z telefonování jednak lepší pocity a samozřejmě lepší výsledky.

K lepšímu pochopení následujících tipů, zásad a pravidel pomůže výrok legendy prodeje Ziga Ziglara:

Každá obchodní situace s sebou přináší (všechny nebo některé) tyto překážky: zákazník vám nevěří, necítí potřebu, nechce (tolik) platit a nespěchá.

Před pár týdny jsem tuto „pravdu“ zachytil na Twitteru a hned se mi v hlavě začaly rojit situace, které opakovaně řeším s telefonujícími obchodníky. Následně mě začaly napadat další a další tipy, jak na prodej po telefonu. Tady jsou.

Obecné rady pro prodej po telefonu

1. Váš největší problém je nedostatek důvěry.

Lidé cizím lidem v telefonu nevěří. Zejména, je-li váš telefonát nečekaný. Neznají vás osobně (a nepomůže, ani když se představíte), neznají vaši firmu, nemají zkušenost s vaším produktem nebo službou. Tak proč by vám měli věřit? Tím spíš, že po nich chcete jejich čas nebo peníze?

2. Říkejte něco jiného než ostatní.

Lidé nechtějí, aby jim volali obchodníci s nabídkami. Proto jakmile začnete znít jako „další“ obchodník, přestanou vás poslouchat. Když nepotvrdíte jejich očekávání a trochu je překvapíte tím, co řeknete, získáte dalších 15 vteřin jejich pozornosti.

3. Nejste první, kdo volá, čekejte námitky.

Počítejte s tím, že nejste první, kdo danému člověku volá. Ať už co se týče obchodního telefonátu obecně nebo vaší „nabídky“ konkrétně. Proto se nenechte zaskočit reakcí ve stylu: „Už máme dodavatele.“ nebo „Nic nepotřebuju.“ Co s tím viz tipy v námitkách níže.

4. Schůzka nebo objednávka je výsledek, nikoli cíl.

Nenechte se zaslepit svým cílem domluvit schůzku nebo získat objednávku. Dejte si za cíl rozvinout konverzaci, abyste zjistili, jaký postoj a zkušenosti s vaším produktem nebo službou lidé mají. Zůstanete tak flexibilní, schopní reagovat na to, co vám budou říkat. Cesta je cíl. „Ano“ je výsledek, když cíle dosáhnete.

5. Vyhraje ten, kdo mluví míň. Rozmluvte je.

Do doby, než vám lidé začnou předávat informace, nejlépe jako odpovědi na vaše otázky, máte minimální šanci je o něčem přesvědčit. Vaše „argumenty“ jsou něco, co si myslíte, že byste měli říkat. Bohužel jsou neúčinné do doby, než je dokážete zasadit do rámce zkušeností a postojů zákazníka.

6. Mluvte krátce. Postupujte v blocích.

Sledujte, jak dlouho mluvíte. Každá sekunda po desáté vteřině vašeho proslovu se počítá za dvě. Lidé se brzy přestanou soustředit a začnou přemýšlet nad tím, jak se vás zbavit. Udržujte své příspěvky v rozmezí 10 až 20 sekund.

7. Dodržujte optimální délku telefonátu. Končete telefonát včas.

Stanovte si nějakou optimální délku telefonátu. Jestli to budou dvě, čtyři nebo osm minut záleží na vašem „prodeji“. Jak se k limitu dostanete, telefonát ukončete buď návrhem na výsledek, kvůli kterému jste volali nebo jiný krok, na kterém se shodnete. Namísto dalších pěti, deseti minut strávených s člověkem, který nechce, můžete v dalších dvou, třech telefonátech narazit na člověka, který chce. Hned.

8. Dbejte na to, jak zníte.

Lidé čerpají více informací z toho, jak v telefonátu zníte než ze slov, která říkáte. Zníte důvěryhodně? Bojácně? Arogantně? Ledabyle? Příliš nadšeně? Nahrajte se a nechte si od několika různých známých lidí říct, jaké v nich váš „zvuk“ budí pocity.

9. Přestaňte myslet sobecky jen na sebe.

Lidé si dnes už v telefonu brání své zájmy. A umí to i líp než před lety. Jestliže budete hledět jen na sebe a svůj cíl „prodat“, budete s nimi v konfliktu hned od začátku. Proto dělejte předmětem svého zájmu oslovované lidi, ne sebe, váš cíl nebo produkt. Zaměřte se na jejich situaci, zkušenosti, názory a priority.

10. Voláte lidem. Mluvte s nimi jako s lidmi.

Lidé, kterým voláte jsou také „jenom“ lidé. Nejsou to smlouvy, objednávky, provize, tarify nebo pasívní příjem ze spolupracovníků. V telefonátu s nimi mluvte jako s lidmi. Mluvte, jak byste mluvili při osobním setkání. Často totiž slýchám, že obchodníci se v telefonu promění v roboty a nejen se tak chovají, ale i mluví.

11. Přizpůsobujte se typu osobnosti a komunikačnímu stylu.

Jedním z důvodů, proč potřebujete, aby oslovený člověk začal brzy mluvit je, že potřebujete slyšet jeho komunikační styl. Mluví rychle? Tak zrychlete. Mluví pomalu? Zpomalte. Je žoviální? Uvolněte se a zavtipkujte. Je strohý? Jděte rovnou k věci. Čím lépe a rychleji se přizpůsobíte, tím vzroste vaše šance na úspěch. On se vám přizpůsobovat nebude.

Příprava

12. Napište si, co budete říkat.

„Napsat“ znamená pro každého něco jiného. Někdo musí mít napsané slovo od slova, někomu stačí několik odrážek. Psaná forma je důležitá nejen proto, abyste věděli co říkat (nováčci), ale také proto, abyste dokázali změřit účinnost frází, argumentů, užitků nebo otázek. Abyste se měli kam vrátit, když vás volaný v konverzaci zavede k jinému tématu. Aby několik obchodníků prezentovalo firmu, produkt nebo službu alespoň podobně.

telefonické skripty do domácností obálka

13. Skript si nacvičte.

Odpůrci přípravy řeknou, že nechtějí znít nepřirozeně. Nechápou ale, že čím nacvičenější (připravení) budete, tím budete znít přirozeněji a uvolněněji. Tím víc mozkové kapacity si uvolníte pro konverzaci a naslouchání. Je rozdíl mezi robotickým, připraveným a odfláknutým telefonátem.

14. Buďte připraveni na první odmítnutí.

Ať už se připravíte jakkoli, očekávejte odmítavou reakci. Lidem nic jiného nezbývá než se bránit když je překvapíte uprostřed nějaké činnosti a po pár desítkách vteřin po nich chcete rozhodnutí. Je to automatická reakce, reflex, který v nich vybudovali všichni, kdo volali před vámi a něco jim sobecky nabízeli nebo se s nimi chtěli setkat.

15. Mějte jasno, co se potřebujete dozvědět.

Připravte (napište) si dvě, tři otázky, kterými zjistíte odpovědi na věci, bez kterých nemůžete smysluplně navrhnout další krok, schůzku nebo objednávku. Některé informace o stavu volaného jsou zásadní, nejsou ani námitkou, ale objektivním vyřazovačem. Slyšel jsem příběh o prodejci vysavačů, který až na návštěvě zjistil, že v domácnosti nemají koberce. J

16. Přistupujte rozdílně k různým typům kontaktů.

Zamýšlejte se nad typem kontaktů, které budete volat. Upravujte svůj přístup, skript a otázky podle jejich předpokládaných zkušeností a znalostí toho, s čím voláte. Jeden stejný telefonát přece nemůže působit na mladého, ambiciózního, posledním trendům vystaveného člověka pohybujícího se v prostředí velké nadnárodní firmy stejně jako na vyzrálého praktika, který pracuje sám pro sebe a dělá si po svém „vyzkoušené“ věci už i desítky let.

17. Oslovujte cílové skupiny.

Vybírejte cílové skupiny, ať už podle profese (architekti, učitelé), lokality, odvětví nebo jiného faktoru. Důležité je, abyste měli s danou skupinou nějaké předchozí zkušenosti nebo vás s ní něco spojovalo. Hlavní výhodou cílení totiž je, že vám lidé začnou rychleji věřit když se vám podaří vytvořit dojem, že jste jeden z nich nebo že jim budete lépe rozumět díky vašim zkušenostem s lidmi (firmami) jako jsou oni.

18. Mluvte jejich jazykem.

Při sestavení skriptů se zamyslete, komu budete volat a jaké fráze nebo příklady a srovnání z jejich oboru můžete použít. Například s lékaři stanovujte „přesnou diagnózu“, se stavaři stavte na „pevných základech“.

Úvod telefonátu

19. Napřed je oslovte, pak se představte.

Jestliže znáte jméno volaného, použijte ho v telefonátu co nejdříve. Zkrátka lidi oslovujte. Teprve potom se představte. Je to proto, že lidé vás v prvních dvou, třech vteřinách neslyší. Vy sami chytáte jména těch, kdo vám volají a představují se hned na začátku? Když se volaný nepředstaví, říkejte: „Dobrý den, mohu mluvit s panem ________?“ Teprve potom se představte.

telefonické skripty do firem obálka

20. Zpomalte.

Asi o tom nevíte, ale v úvodu mluvíte nejrychleji. Buď proto, že jste první větu (pozdrav a své jméno a název firmy) řekli už „miliónkrát“ anebo proto, že jste nervózní. Lidé vám nebudou pomáhat. Ani se zachycením vašeho jména ani s vaší nervozitou. Většina zvolí tu kratší a jednodušší variantu: přestanou spolupracovat a odmítnou.

21. Přestaňte se ptát: „Neruším?“

Otázkou typu: „Neruším?“ nebo „Máte na mě chvilku?“ se hned zařadíte mezi nezvané „nabízeče“. Když už si chcete vyžádat svolení pokračovat tak: 1. přestaňte používat zápornou otázku, 2. udejte přesný čas, např. „2 minuty“ namísto „chvíli“, 3. vynechte slova „na mě“ a 4. nepoužívejte zdrobněliny.

22. Zapracujte na své důvěryhodnosti.

Vzpomenete si na první tip o nedůvěře? Abyste začali být důvěryhodní, nesmíte se skrývat, mlžit. Předejte brzy informace, podle kterých lidé poznají, že se jedná o obchodní telefonát a nevolá třeba jejich zákazník.

23. Říkejte, proč voláte právě jim.

Lidé dnes chtějí slyšet, proč vás mají poslouchat, proč nebo čím je váš telefonát právě pro ně relevantní. Je to způsob rozhodování, kdy jsme si vytvořili zkratky, abychom se nemuseli v záplavě informací a obchodních sdělení podrobně zabývat každým emailem, telefonátem, inzerátem nebo nabídkou. Proto říkejte: „Volám vám proto, že …“ a lepším důvodem je třeba jejich příslušnost k cílové skupině než vaše „časově omezená výhodná nabídka“.

24. Reagujte na zvuky v pozadí.

Když v pozadí telefonátu slyšíte, že jste volaného zastihli při nějaké činnosti (s dětmi, v autě, na ulici), řekněte mu, že to slyšíte. Namísto podřízeného: „Neruším?“, řekněte: „Pane Nováku, slyším, že jsem vás asi zastihl s dětmi. Je teď vhodná chvíle, abychom mluvili dvě minuty?“. Nejenže budete moci ve více případech pokračovat, ale volaný vám začne víc věřit.

Jak zaujmout v telefonu

25. Naznačte užitek do patnácti vteřin.

Prodej po telefonu se víc podobá vyhledávání na internetu než prodeji v kamenném obchodě. Lidé vám dají vteřiny, ani ne desítky vteřin, abyste jim naznačili, jaký potenciální užitek mohou mít z vaší služby nebo produktu. Když to nedokážete, přestanou poslouchat (začali vůbec?) a budou se vás chtít zbavit.

26. Nejlépe zaujmete výsledky.

To, že se vy nebo vaše firma něčím zabýváte ke vzbuzení zájmu nestačí. Lidský mozek potřebuje určitou míru detailu, aby si začal tvořit představy a následně hodnotit jejich „zajímavost“. Najděte nějakou oblast, službu nebo produkt, o které můžete říct: „V průměru/obvykle moji klienti dosahují/naši zákazníci získávají XY.“

27. Udělejte si jasno, jaké užitky dodáváte.

Každý produkt nebo služba má své parametry – cenu, sazbu, krytí rizik, váhu, rozměry – které je dělají levné nebo drahé, jednoduché nebo komplexní, lehké nebo těžké, malé nebo velké. To ale ještě nejsou užitky, které lidé jejich užíváním získají. Zamyslete se nad tím, co nižší cena člověku přinese před tím, než mu řeknete, že mu ušetříte peníze.

28. Zaujmout můžete také problémem nebo statistikou.

Pokud váš produkt nebo služba řeší nějaký problém, který je veřejnosti dostatečně známý a popsala ho třetí, důvěryhodná strana, například výsledky šetření pořádaného mezi širokou populací pro profesní asociaci publikované různými médii, pak takový problém můžete využít ke vzbuzení zájmu. Je ovšem důležité, aby oslovení lidé daný problém považovali za něco, co se jich týká.

29. Zjednodušte to.

Sestavit zájmovou větu není vůbec jednoduché. A už vůbec ne, máte-li se vejít do patnácti, dvaceti slov. To je totiž rozsah, který lidé dokážou v telefonu vnímat před tím, než začnou ztrácet schopnost soustředit se. Proto dodržujte zásadu jednoduchosti. Porozuměl by vám žák prvního stupně základní školy?

30. Ne-na-bí-zej-te.

Jestli je dnešní člověk na něco alergický, tak jsou to nabídky, a zejména ty po telefonu. Udělejte všechno pro to, abyste ze svého telefonátu vymazali podstatné jméno „nabídka“ a sloveso „nabídnout“. Zároveň sestavte svůj skript tak, aby nebudil dojem nabídky. Nabídka se totiž odmítá a vy nechcete být odmítaní, nebo ano?

31. Zjišťujte postoj, zkušenosti a situaci.

Aby váš telefonát nezněl jako nabídka, musíte ho využívat ke zjišťování. Přece když neznáte postoj, zkušenosti a situaci volaného, tak mu nemůžete nic nabídnout. To je stejné, jako byste s každým vytočeným číslem nastavovali tvář na facku. Lidé vědí, že o nich nevíte nic nebo jen málo a tak chtějí, abyste si dali tu práci a něco jste o nich zjistili. Proto tolik odmítají (nabídky).

32. Přestaňte předpokládat, ověřujte.

Jak můžete říct, že nabízíte lepší nebo výhodnější podmínky, když neznáte ty současné? Jak můžete předpokládat, že něco mají, aniž byste si to ověřili? Výše zmíněný prodejce vysavačů si domlouval schůzky takto: „Ukážu vám, jakou špínu máte v kobercích.“ Když přišel do bytu, kde koberce neměli, ptal se: „Proč jste mi neřekl, že nemáte koberce?“ Navštívený odpověděl: „Neptal jste se“.

33. Nevymýšlejte si a nelžete.

Nejeden obor je vysoce konkurenční a není zase tolik služeb nebo produktů, které by byly opravdu unikátní. Někteří obchodníci se tak uchylují ke klamání a lžím, aby uspěli. Jenže takový úspěch je jen krátkodobý a dlouhodobě neudržitelný. Lidé vám lež vrátí, častěji dříve než později.

Jak zvládat námitky

34. Než zareagujete na námitku, odmlčte se.

Jestliže okamžitě přispěcháte s argumentem na námitku, a někteří obchodníci dokonce dokáží člověka přerušit, signalizujete volanému, že ho nehodláte vyslechnout. On nebo ona tak někdy vědomě, jindy podvědomě začne uvažovat o tom, jak asi bude vypadat další (osobní) jednání s vámi, když ho ignorujete už teď. Proto před tím, než na námitku začnete reagovat, dejte si půlvteřinovou, i vteřinovou pauzu ať ukážete, že to, co volaný řekl, vstřebáváte.

35. Potvrďte, že jste připraveni naslouchat.

Určitou formou pauzy je i krátké přitakání, jako například „To je zajímavé. To je dobře. Rozumím. To se stává.“ Vaše první reakce musí minimálně neutrální, abyste volaného nezablokovali a mohli jste pokračovat v konverzaci. Při vyslovení těch dvou, tří slůvek získáte jako bonus čas na bleskové promyšlení toho, jak pokračovat dál.

36. Dejte pozor, ať jim neskáčete na špek.

Často slýchám, že se dva lidé začnou přesvědčovat o věci, která, i kdyby se na ní shodli, ani jednoho nikam neposune. Někteří volaní takto úspěšně odvádí obchodníky od podstaty telefonátu. Nenechte se vtahovat do argumentačních výměn, které nesouvisí s tím, co chcete zjistit nebo sdělit. Když se argumentaci vyhnete, často člověka zaskočíte, protože mu nepotvrdíte očekávání, že ho začnete o něčem přesvědčovat. Tím se odlišíte od ostatních, zaujmete a posbíráte body důvěryhodnosti.

37. Nesnažte se měnit světonázory.

Snad každý z nás v mládí bouřlivě diskutoval o základních životních hodnotách a z nich plynoucích postojích k fungování světa. Formovali jsme tak názory svoje i ostatních. Obchodní telefonát ale nedává prostor k tomu, abyste formovali „světonázor“ cizího člověka. Vždy skončíte u toho, nakolik mu bude váš hlas a vystupování v telefonátu sympatické anebo ne.

38. Počítejte s tím, že už to mají, nic nepotřebují.

Snad nejčastější a nejpřirozenější námitka. Když se nad tím zamyslíte, dává to smysl. Kdyby „to“ nějak neměli, tak by nefungovali. Zásadní otázka tedy není „mít či nemít“, ale „mít dobře, lépe“. Proto to, že „to mají“ neznamená, že telefonát končí.

39. Zjišťujte, „jak“ to mají.

Vaším cílem by nemělo být přesvědčovat lidi, že mají mít co prodáváte, ale zjistit, jak získávají výsledek, který užívání vašeho produktu nebo služby dodává. Teprve potom budete schopni přednést ten správný argument, proč mají váš produkt nebo službu začít využívat, aby výsledkem byl jejich souhlas.

40. Sdílejte své zkušenosti s lidmi jako oni.

Nejlepším argumentem jsou vaše zkušenosti z práce s lidmi nebo firmami jako jsou oni. Sdílejte je jako příklady nebo příběhy a ptejte se, jak stejné situace a problémy řeší oni.

41. Kombinujte uzavřené a otevřené otázky.

Každá uzavřená otázka není špatná a každá otevřená není zase dobrá. Uzavřené otázky jsou dobré na získávání faktických informací a rozhodnutí, otevřené zase na rozvinutí konverzace a zjištění postojů. Jejich síla záleží na tom v jaké fázi telefonátu ten který typ otázky použijete. Také proto si v rámci přípravy sepisujete skript, abyste použili správný typ otázky ve správnou chvíli.

42. Otázky uvádějte vysvětlením.

Otázky o neznámého člověka (vás) na některé lidi působí konfrontačně, jako výslech a mohou v nich vyvolat chuť vzdorovat vám. Když budete otázky uvádět zdůvodněním, proč se na ně ptáte, např. „Ostatní zákazníci se mě často ptají na XY, kde o XY čerpáte informace vy?“ lidé se jimi nebudou cítit ohrožení a budou více otevření vám na ně odpovědět.

43. Chytejte lidi za slovo.

„Chytání za slovo“ myslím konstruktivně, ne tak, že je chcete při něčem nachytat. Poslouchejte, co říkají a ptejte se, co přesně tím kterým výrazem míní. Ptejte se: „Když říkáte že _____ , co přesně si pod tím mám představit?“ Když přispěcháte s argumentem na to první, co si budete myslet, že člověk říkal, jen málokdy to bude to, co opravdu mínil. Budete vedle a on vám proklouzne.

44. Na žádost o email reagujte zjišťováním.

Když si řeknou o zaslání více informací emailem, odsouhlaste, že jim ho pošlete. Následně se pokuste zjistit, na jaká témata nebo oblasti se máte v mailu zaměřit, aby informace, které pošlete, byly užitečné. Odhalíte tak, jestli se jedná o typ člověka, který potřebuje něco vidět anebo je to jen úhybný manévr.

45. Nedivte se tak hloupě.

Ptáte se: „Copak vy nechcete ušetřit?“ nebo „Copak vy nechcete víc klientů?“ Na to je jen jediná odpověď: „Ne nechci“. Dejte pozor, ať vaše otázky a reakce neznějí zjednodušeně a nátlakově. Budete na ně dostávat absurdní odpovědi. Pamatujte, že vaším cílem je lidi poznávat, rozmluvit je, abyste zjistili jejich postoje a zkušenosti. Namísto podivení se můžete klidně říct: „I s takovými lidmi se setkávám. Povězte mi…“

Jak získat souhlas

46. Prodávejte další (malý) krok.

Ať už získáváte objednávky nebo domlouváte schůzky, na konci telefonátu navrhujte další (malý) krok. Je to to, co se má stát, abyste se posunuli blíž k užívání produktu nebo služby, ke kterému ale dojde až o několik týdnů a/nebo schůzek později. Konec je totiž moc daleko a i když, paradoxně, povede k čerpání užitku, teď představuje víc starostí a komplikací než „jen“ podpis na formulář nebo „jen“ ověření, která služba je vhodná.

47. Navrhujte, co vyplývá z telefonátu.

Návrh na další krok opírejte o to, co dosud zaznělo v telefonátu v průběhu rozhovoru mezi vámi a volaným. Je to buďto některý z užitků, o němž jste zjistili, že je volaný oceňuje anebo nějaký problém, který jste v rozhovoru odhalili.

48. Vyhněte se manipulaci.

Manipulativní otázky typu „Jak by se vám to líbilo?“ nebo „Chtěl byste to také?“ působí na stále menší procento populace. Většina dnešních klientů a zákazníků už je slyšela, a ne jednou. Ve chvíli, kdy je vyslovíte, zařadíte se mezi manipulátory a nabízeče, s kterými se dnes už baví jen nesvéprávní.

49. Mějte plán pro ty, kterým neprodáte.

Vím, že chcete prodat na první zavolání, jenže realita je taková, že každému neprodáte. Co s nimi uděláte? Ve většině případů volání je totiž mnohem větší potenciál mezi těmi, kdo řeknou „Dnes ne, někdy možná“.  Takže jaký plán pro ně máte? Co se od nich potřebujete dozvědět, abyste příště měli větší šanci?

50. Nehrajte hru na odkládanou.

Někteří lidé prostě nedokáží říct jasné ne. Když si vezmete, kolik strávíte času a vložíte nadějí do kontaktování takových váhavců po několik dnů, týdnů i měsíců, tak to není dobrá investice. Zeptejte se jich tedy napřímo: „Kdy odhadujete, že začnete využívat tuto službu/používat tento produkt?“ Když konečně řeknou, že nechtějí, tak si alespoň uvolníte hlavu a telefon pro kontaktování dalších.

Jak se zlepšit v telefonování

51. Začněte u přípravy.

Jděte k tipům 12. až 18. a připravte se.

52. Dělejte to.

Aktivita, tedy vytáčení čísel, je předpokladem ke zlepšení. Když to nebudete dělat, když nebudete mít vybudovaný základní pracovní návyk, nemá cenu zabývat se tím, jak to dělat.

53. Začněte měřit.

Už ani nevím, kdo řekl, že co se neměří, to se nedá zlepšit.

54. Měřte ty správné věci.

Ano, potřebujete měřit výsledek. Ale je také důležité, a v některých případech důležitější, měřit aktivitu. Zároveň je důležité měřit to, co chcete změnit. Chcete se víc ptát? Pak měřte, v kolika telefonátech jste se opravdu „vyptali“ na všechno, co jste si předsevzali.

55. Najděte úzké hrdlo.

Sledujte, kde se vaše telefonáty „pokazí“, kde ztratíte kontrolu nebo kde dokonce skončí. Když je to ve stále stejné části (jako ten jednoho z obchodníků, kterého jsem poslouchal a jemuž většina volaných natvrdo zavěsila v polovině druhé věty), upravte tu kritickou část svého skriptu. Lidé v telefonátech často reagují podle dojmu, který jste v nich svým přístupem, postupem a zvukem vyvolali. Říkám tomu zrcadlový efekt. Pokud se vám jedna nebo vícero (nechtěných) reakcí stále opakují, hledejte u sebe, čím je můžete vyvolávat.

Závěr

Telefonování je soubor návyků a zvyků. Co říkáte, jak reagujete, jakou máte intonaci, to všechno je zvyk. Běžíte na autopilot, i když se vám může zdát, že improvizujete.

Zvyky se nemění ze dne na den. S pomocí tipů a rad výše vypozorujte své (zlo-)zvyky, zaměřte se na jeden a pracujte na něm v příštích 20-ti, 30-ti, 50-ti telefonátech do doby, než „to“ začnete dělat jinak. Teprve potom se přesuňte se k dalšímu zvyku, který nejvíce ovlivňuje vaše výsledky. Postupně si osvojíte nové návyky, vaše úspěšnost se zvýší a s ní se zlepší i pocit z telefonování.

Telefonujte s chutí. Žijte v pohodě.

5 Comments. Leave new

Článek odhaduji na více než 3 000 slov! „Klobouk dolů.“ …moc děkuji za praktický postup. Je dobré si občas znovu projít všechny kroky.

Miroslav Princ
20.3.2015 13:57

Děkuji. Když jsem se rozjel, tak to tak nějak nešlo zastavit :) Věřím, že si v něm každý ten svůj tip/prostor ke zlepšení najde.

Martin Hatala
4.5.2015 7:35

Dobrý deň. Veľmi užitočné rady. Kúpil som si už aj knihu o telefonovaní. Táto časť biznisu – efektívne telefonovanie – mi robila a robí problémy. Vidím, že podľa týchto rád je možné dosiahnuť zlepšenie. Skúsenosti mi potvrdzujú slová v článku.
Pracujem preto na novom skripte (obor financie, investície, fyzické zlato)

Miroslav Princ
4.5.2015 12:31

Pane Hatalo, děkuji za důvěru a ocenění. Neváhejte se na mě obrátit pro případnou zpětnou vazbu na Váš skript. Přeji hodně úspěchů! MP

Eva Bernaciková
1.11.2015 18:04

Velmi přínosné rady, telefonáty já nerada – stále nedokážu překonat ostych, že obtěžuji. Bojuji s tím. Děkuji.
E.Bernaciková

You must be logged in to post a comment.

Pokračováním prohlížení těchto stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Více informací

Nastavení souborů cookies na těchto stránkách je přednastaveno na "povolit cookies" ve snaze zajistit vám co nejkvalitnější prohlížení stránek. Pokud budete pokračovat v prohlížení stránek, souhlasíte s používáním souborů cookies anebo klepněte na "Souhlasím" níže.

Zavřít