11 důvodů proč telefonovat i v létě

Červen 30, 2016
Miroslav Princ

Zdroj foto: Jeremy Salmon https://www.flickr.com/photos/jeremysalmon/

Pokud by se vám v průběhu léta stalo, že začnete ztrácet víru a chuť do telefonování, tady je několik důvodů, proč neustávat.

1) Protože svět a obchod se nezastaví.

Už jsem o tom psal několikrát. Každý obor má své „okurkové sezóny“. Ve většině se objevují v létě a na přelomu roku. Jenže je potřeba si uvědomit, že chod věcí se sice v okurkové sezóně zpomaluje, ale nezastavuje se úplně. Proto nezastavujte ani vy!

2) Protože budete mít víc času.

Jestli jste nezvýšili svou aktivitu v první polovině roku a nemáte víc otevřených případů než je běžné pro „nákupní“ sezónu, je pravděpodobné, že budete mít méně schůzek a méně prodejní práce na případech. Využijte ten čas a prostor k tomu, abyste v podobné situaci nebyli o Vánocích a příští léto.

3) Protože jsou klienti, kteří chtějí nakupovat „právě proto“.

Včera mi jeden takový zavolal a řekl: „Máme malý tým a chceme za Vámi přijet. Teď je takové pomalejší období, tak to chceme zvládnout co nejdřív. O cenu nám nejde, protože víme, že když to bude fungovat, tak se nám to rychle vrátí.“ Díky léto! 🙂

4) Protože někteří zákazníci myslí dopředu.

Ne všichni řeší věci na poslední chvíli. Ne všechny projekty, zakázky a nákupy se dají realizovat během pár týdnů. Musí jim předcházet zjišťování informací, ověřování, zpracování, definování řešení, jeho následné úpravy a teprve potom realizace. Začněte prvním telefonátem a najděte toho, kdo chce také začít.

5) Protože když nezavoláte vy, zavolá někdo jiný.

Někdo telefonovat bude. A ten někdo vás předběhne.

6) Protože vaše konkurence poleví.

Ať už kvůli dovolené nebo frustraci, prostě poleví. A to bude vaše příležitost. Přece v průběhu roku říkáte, že vás tlačí konkurence a že klientům volá spousta lidí… tak teď máte příležitost je předběhnout.

7) Protože hrozí, že vypadnete z rytmu (ztratíte návyk).

Telefonování (a prospektace vůbec) je návyková činnost. Pokud máte dnes vybudovaný návyk telefonovat – a to pravidelně – gratuluji vám! Nedopusťte, abyste ho v průběhu léta ztratili. Bude potom těžké ho znovu budovat. A jestli návyk nemáte, začněte na něm pracovat, ať na podzim už telefonujete jen „ze zvyku“.

8) Protože je to příležitost učit se a zkoušet.

Jestli chcete tvrdit, že: „lidé prostě nechtějí“, tak to berte tak, že vlastně o nic nejde. Vždyť nemáte co ztratit, ne? Využijte tedy příležitost zkoušet nové věci, naučit se reagovat a prostě se „otrkat“. Je lepší udělat to teď, než až když „budou chtít“. 🙂

9) Protože si připravíte rozjezd na podzim.

Tento důvod souvisí s druhým nahoře. To, jak strávíte svůj pracovní čas v létě, se ukáže na podzim. Na podzim budete budete mít, co nemáte teď – navázané kontakty, nastavené vztahy, otevřené případy. Budete vědět, co zákazníci chystají a už budete mít na co navázat. Budete ve výhodě proti těm, kdo zavolají poprvé v září.

10) Protože máte nějaký cíl.

Máte pro svůj život, tuto fázi vašeho života nebo pro tento rok, nějaký cíl? Zahrnuje tento váš cíl polevení v létě? Jestli ano, netelefonujte. Jestli ne, tak musíte volat.

11) Protože nikdy nevíte, co se může stát.

Nevíte na koho narazíte, v jaké fázi rozhodování bude, jak palčivý problém bude chtít vyřešit. Nevíte, koho bude znát a ke komu vás doporučí. A v tom je krása vytočení příštího čísla 🙂